marți, 27 mai 2008

Gone (speed vs. enduro)

Am schimbat motoru'!
Adica am trecut de pe un hard enduro care stia sa mearga doar in suisuri si coborasuri abrupte pe dealuri pe un speed care merge liniar si repede ca MIGu'. Prea repede!!!!!!!!
Constat cu stupoare ca nu mai imi place atat de tare viteza. Prefer provocarile din off road, cand nu vezi ce te asteapta dincolo de varful dealului pe care il urci, cand stai cu teama ca in spatele crestei e un lac in care poti pica, sau un damb de pietris...si cu toate astea nu slabesti gazu'. Il tii constant, ba chiar accelerezi nitel, si urci, urci constant, dupa care cazi abrupt, ca in montagne russe. Endureala e un sport placut, dar periculos, din care oricum te-ai comporta nu ai cum sa ajungi acasa altfel decat plin de mocirla. Dar asta o stii din momentul in care ti-ai pus gumele de camp si ai incalecat pe sa...

Acum...senzatia de pe speed e alta. E foarte fain in demaraj. Pleaca glont, mai dai o treapta in sus, pleaca si mai glont, mai inca una-n sus, merge si mai repede...si hopa! E prea repede. E mult prea repede. Vrei sa franezi, incerci o frana de motor, nu mai merge, nu mai franeaza, merge constant, constant si repede. Si serios, te obisnuiesti cu adrenalina, si incepe sa devina plictisitor. Vezi soseaua intinsa in fata, e libera, nu ii vezi capatul nu are gropi...e un drum lung si gol pe care mergi repdeeeee..repede si constant. Nu are ce obstacol sa iti iasa in cale... Nici macar o curba, nimic! Pentru ce?

Nu mi-e dor nici de campii inca. Dar sportul ala m-a tinut in priza. Te tine concentrat, te face sa te focusezi, sa fii mereu atent...Ca o paranteza, daca te-ai dat acolo, chiar stii sa te dai...Cu toate astea, n-am reusit sa curat complet stratul de noroi din echipament. A mai ramas prin buzunare...hainele imi sunt inca murdare. Ce e drept, am reusit sa ma dezbrac de ele, dar nu am altele cu care sa ma intorc pe dealuri. Inca incerc sa imi fac curaj sa iau peria de sarma sa incep sa frec crusta de namol de pe astea. O sa se duca intr-un final...

Intrebarea pe care mi-o pun e: obisnuita in off road, oare o sa fiu in stare sa raman pe sosea? Nu o sa ma plictiseasca drumul asta drept si liber? N-o sa caut provocarile de pe camp? N-o sa ma uit in stanga si-n dreapta soselei, sa vad campiile cu mlastini sa fac point fixation si sa ies din decor?

Niciun comentariu: