vineri, 9 ianuarie 2009

Patru cifre cu inteles

Am pierdut multe lucruri in 2008. Am realizat multe lucruri in 2008. Mai ales, am invatat multe lucruri in 2008. Privesc inapoi, de la inaltimea lui 2009, in jos, inspre 2008, si pot sa spun sincer ca a fost anul cel mai incarcat din toti ce 24 care au trecut. Incarcat de de toate. :) Este ACEL an de cumpana.
Revenind, in 2008 am pierdut un job bun, pentru care am muncit mult, pe branci, singura, am pierdut o ocazie de a pleca intr-o tara in care chiar voiam sa ajung, am pierdut o gramada de bani, pentru care muncisem singura singurica, am pierdut niste relatii pe care le intretinusem (mai mult sau mai putin singura) ani de-a randul, am pierdut ceea ce credeam eu ca este un sprijin neconditionat si cert, am pierdut niste incredere in mine, am pierdut nitel mai mult la sectorul sanatate, am pierdut (cel putin pt o perioada) capacitatea de a face sport, am pierdut...muuult prea mult timp prin spitale.
In acelasi timp, in 2008 am castigat certitudinea ca sunt protejata de ceva inexplicabil, am castigat putin mai multa incredere in altii, am castigat niste prieteni pe care ii voi pastra pentru totdeauna, am realizat pentru altii mai mult decat as fi putut sa realizez pentru mine, si cel mai mult, in 2008 am castigat prin toate lucrurile pe care le-am invatat.
In 2008 am invatat sa fac diferenta intre amici si prieteni; mi s-au cernut prieteniile ca prin sita, ma bucura enorm lucrul asta, am amici cu care sa ma distrez oricand, multi, exagerat de multi, pe care ii apreciez STRICT pt ceea ce sunt, exact la fel ca inainte, in schimb putinii prieteni care mi-au ramas...sunt acei oameni care sunt langa mine nu pentru ca sunt eu deosebita, ci pentru ca sunt ei deosebiti. Cu ei pot construi orice, inclusiv reconstructie de sine atunci cand, inevitabil, se mai darama pana aproape de zero. Am mai invatat ca adevarata satisfactie interioara vine din a ii face fericiti pe altii, din a da tot ce ai in exces, chiar mai mult un pic, pentru cei care au mult prea mult in minus. Am invatat ca o mana de oameni pot face lucruri fantastice, doar prin a isi uni energiile. Am vazut ca exista ceva, undeva, in jurul meu, mult mai puternic decat mine, care imi darama intr-o secunda toata determinarea...si care poate sa produca o criza mondiala, daca de asta este nevoie ca sa ma faca sa traiesc fericirea de sub ochii mei. :) In 2008 mi s-a demonstrat ca intelesul sintagmei "ca-n filme" este de fapt pretutindeni in jurul nostru, ascunsa dupa munti de cinism si oboseala cotidiana. Am vazut ca toate lucrurile despre care crezi ca iti displac, ca nu le poti face, sau ca nu vrei sa le faci, devin incredibil de placute atunci cand sunt facute cu dragoste (si culmea, nu vorbesc despre supt pula - although applicable :D - ci combat o idee - cu trimitere directa la actiunea de a gati).
Concluzionand, cred ca 2008 a fost un an...bun, un an care mi-a facut cunostinta cu Eul meu matur, responsabil, un an cre mi-a scuturat toate ideile copilaresti, toate actiunile nechibzuite, care m-a desprins de adolescenta, un an care mi-a deschis ochii spre ceea ce pot deveni in viitor.
Astept de la 2009 o evolutie exclusiv in directia asta, fara abateri de la drum, fara iesiri de pe potecuta, fara devieri, curiozitati, pierderi in peisaj. Nu vreau sa-mi arunc ochii pe nicio harta...sunt absolut convinsa ca o sa imi intuiesc directia, si sunt la fel de convinsa ca ma voi bucura de drumul asta, alaturi de toate sufletelele pe care le-am atras langa mine in anul care s-a incheiat.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Cum zice o vorba din batrini "cele bune sa se adune, cele rele sa se spele"; deci sa vina Nil-ul sa spele toate belelele ce le-ai avut in anul ce a trecut si lucrurile bune ce ti s-au intimplat sa ti se intimple si de acum incolo. (Spor la gatit by the way ;-) )
Intr-adevar, mina de oameni ce ti-a ramas dupa cernere e "a winning hand" (imi permit sa spun asta desi probabil nu cunosc decit citiva din ei).
SPOR!!